Στην Ανακυκλούπολη:
Μια συνεργατική δράση δημιουργίας animation με Oικολογικές, Kοινωνικές, και Πολιτιστικές προεκτάσεις. Το σχέδιο εργασίας Στην Ανακυκλούπολη αποτελείται από δύο αλληλοσυμπληρούμενα μέρη: τις ΙΣΤΟΡΙΕΣ και την ΔΙΑΔΡΑΣΗ
|
|
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΚΥΚΛΟΥΠΟΛΗ ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ
Η Ανακυκλούπολη είναι μια φανταστική τοποθεσία δίπλα σε ένα σχολείο μέσα σε μια χωματερή που φιλοξενεί ανθρωπόμορφα πλάσματα που δημιουργήθηκαν από τους μαθητές του διπλανού σχολείου με ανακυκλωμένα υλικά και που τα πετάει σε αυτή ένας σκουπιδιάρης, ο Αργύρης ο οποίος είναι κομβικός χαρακτήρας της Ανακυκλούπολης.
Ο Αργύρης, είναι ένα «εναλλακτικός» σκουπιδιάρης που δημιούργησε την Ανακυκλούπολη και την τροφοδοτεί συνεχώς με νέα δημιουργήματα μέσα από ποικίλους κινδύνους (‘όπως να μείνει άνεργος) και ερχόμενος σε αντιπαράθεση με τους συναδέλφους του και τον Ζουληχτή, ένα μηχάνημα πολτοποίησης σκουπιδιών. Εχθρός της ανακυκλούπολης είναι ο Ζουληχτής, μια μηχανή που κάνει τα πάντα για να πολτοποιεί όλα τα σκουπίδια σε μια άμορφη μάζα «χωρίς διακρίσεις», όπως λέει χαρακτηριστικά. Οι κάτοικοι της Ανακυκλούπολης έχουν αναπτύξει μηχανισμούς προστασίας τους από τα ανεπιθύμητα μάτια και πάντα στήνουν ένα τρελό, και λίγο παράφωνο, γλέντι, όταν κατορθώνουν να ξεφύγουν από τον Ζουληχτή. |
Κατά καιρούς ο Αργύρης ο σκουπιδιάρης αδειάζει καινούργιες φουρνιές σκουπιδιών στην Ανακυκλούπολη. Επίσης, μπορεί να ξεπέσουν περαστικά σκουπίδια από άλλα μέρη όπως οι ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ. Έτσι, οι κάτοικοι της Ανακυκλούπολης είναι πάντα έτοιμοι για να αντιμετωπίσουν καινούργιες καταστάσεις και να ενσωματώσουν στην Ανακυκλούπολη νέους κατοίκους στις αρχές της ανεκτικότητας και αλληλεγγύης.
Η ζωή στην Ανακυκλούπολη, λοιπόν, δεν είναι στατική, καθώς νέες σχέσεις και συσχετισμοί δημιουργούνται συνεχώς. Επίσης, μέσα από την αλληλεπίδραση των κατοίκων δημιουργούνται προβλήματα που θα πρέπει να αντιμετωπίζονται, πράγμα που γίνεται, συνήθως, δημιουργικά. Με αυτό τον τρόπο μέσα από τις ιστορίες στην Ανακυκλούπολη δίνονται παραδείγματα διαχείρισης προβλημάτων σχέσεων και αντιμετώπισης συμπτωμάτων διακρίσεων και ρατσισμού με δημιουργικό και εποικοδομητικό τρόπο. |
ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΟΥΠΟΛΗΣ
Ο Αργύρης ο σκουπιδιάρης.
Είναι ένας σκουπιδιάρης με άποψη. Δουλεύει κοντά σε ένα σχολείο και αποφάσισε τα σκουπίδια του σχολείου που συνήθως παρατάνε οι μικροί μαθητές να μην τα πετάει αλλά να τα μαζεύει σε ένα χώρο που δημιούργησε στην διπλανή χωματερή και να τα αφήσει να ζήσουν τις μικρές τους ιστορίες. Κάπως έτσι δημιουργήθηκε η Ανακυκλούπολη. Επίσης, ο Αργύρης λειτουργεί με ποικίλους τρόπους στην ανάπτυξη της σειράς, καθώς μας εισάγει στην ιστορία του κάθε νέου επεισοδίου με μια μικρή εισαγωγή που κάνει στην αρχή του, ανακεφαλαιώνει τα πεπραγμένα της ιστορίας του επεισοδίου στο τέλος του. Επιπλέον φέρνει νέα από το σχολείο, που επηρεάζουν την ζωή στην ανακυκλούπολη και νέα σχετικά με την επίδραση που έχουν οι ιστορίες της Ανακυκλούπολης στο σχολείο και στους μικρούς μαθητές. Όλα αυτά φυσικά μέσα από την εφημερίδα τα νέα μας που βγάζουν οι μικροί μαθητές του σχολείου Ο Ζουληχτής Μια ζωντανή μηχανή που πολτοποιεί τα σκουπίδια. Το σύνθημά του Ζουληχτή «ας γίνουμε όλοι ένα» δεν αρέσει καθόλου στους κατοίκους της Ανακυκλούπολης που το κύριο επιχείρημα τους είναι «ας διατηρήσουμε την μοναδικότητά μας». Διακρίνει και αγαπάει τις έντονες μυρωδιές γιατί σπάνε την μονοτονία της χωματερής που ζει και εργάζεται. Η μοναδική αδυναμία του, που εκμεταλλεύονται οι κάτοικοι της Ανακυκλούπολης, είναι τα βρωμερά μίγματα που μπορεί να ξεπεράσουν την μπόχα της χωματερής και να ευαισθητοποιήσουν την κορεσμένη του όσφρησή, όπως το τυρί βρωμοτέρ ένα από τα δημοφιλή κοκτέιλ του Σοφού Επιστήμονα, για το οποίο μπορεί να αφήσει κάθε δουλειά και να απολαμβάνει με τις ώρες το βρωμερό άρωμά του. Ο Ντέντεκτιβ Eφημερίδας Ανθρωπόμορφη φιγούρα δημιουργημένη με την τεχνική του κολλάζ από κομμένα και κολλημένα σε χαρτόνι αποκόμματα εφημερίδας. Τα αποκόμματα που χρησιμοποιήθηκαν για το κολλάζ προέρχονταν από τις κοινωνικές σελίδες της εφημερίδας με τα κουτσομπολιά. Σαν αποτέλεσμα έμεινε στον Ντέντεκτιβ-Εφημερίδα το κουσούρι να σκαλίζει το παρελθόν, πολλές φορές αδιάκριτα. Επίσης, νομίζει ότι προβλέπει το μέλλον καθώς από την σελίδα που δημιουργήθηκε υπήρχαν και ορισμένα αποσπάσματα αστρολογικών προβλέψεων. Παρότι δεν κάνει με ορθόδοξο τρόπο τις έρευνες του και συνήθως δεν πέφτει μέσα στα προβλέψεις του είναι τυχερός και αποκαλύπτει στοιχεία που οδηγούν στην λύση των μυστηρίων που αναλαμβάνει. Όπως λέει συνέχεια ο ίδιος δεν είναι τυχερός αλλά απλώς έχει καλό timing. Ίσως βέβαια και ένα μικρό πέταλο που του έχουν βάλει στο κολλάζ και που ποτέ δεν αποχωρίζεται να παίζει τον ρόλο του. Οι μαθητές του διπλανού σχολείου Η παρουσία τους γίνεται αισθητ[η μόνο μέσα από τα νέα που φέρνει ο Αργύρης και, κυρίως, μέσα από την μαθητική εφημερίδα του σχολείου. Ξεχωρίζει η μαθήτρια δημοσιογράφος που είναι πολύ παρατηρητική και μπορεί να διακρίνει τα καλυμλένα μηνύματα και σημάδια που αφήνει ο Αργύρης στην αυλή του σχολείου από τον κόσμο της Ανακυ |
Ο Σοφός Επιστήμονας
Ο Σοφός Επιστήμονας πάντα έχει ένα βρωμερό κοκτέιλ έτοιμο στο ντουλάπι του, γεγονός που τον κάνει απρόσιτο και σεβάσμιο στην Ανακυκλούπολη. Ήρθε από την βαθιά χωματερή, γέρος πια, και άραξε στην Ανακυκλούπολη. Είναι όλο μυστήρια και του αρέσει να φτιάχνει κοκτέιλ, όπως ο Δρυίδης φτιάχνει μαγικά φίλτρα, όχι μαγικά, όμως, αλλά βρώμικα. Αυτή του η συνήθεια του έμεινε από ένα μπαρ στην βαθιά χωματερή στο οποίο δούλευε πριν να έρθει στην Ανακυκλούπολη. Κάθισε μόνιμα στην Ανακυκλούπολη γιατί εδώ όλοι του δείχνουν μεγάλο σεβασμό. Όταν τον βλέπουν υποκλίνονται και τον αφήνουν ήσυχο να δημιουργήσει. Στην πραγματικότητα όμως κρατάνε την κοιλιά τους και την μύτη τους ταυτόχρονα από την βρώμα των φίλτρων του που τον ακολουθεί παντού. Είναι απολύτως απαραίτητος στην Ανακυκλούπολη γιατί έχει το μυστικό όπλο που μπορεί να κρατήσει τον Ζουληχτή μακριά από την Ανακυκλούπολη. Είναι τα βρωμερά κοκτέιλ του, τα μόνα τα οποία μπορεί να αποσπάσουν την προσοχή του και να τον κάνουν να ξεχάσει την μανία του να πολτοποιήσει τους κατοίκους της Ανακυκλούπολης, καθώς εκτιμάει την αξία τους, όπως οι Γάλλοι ένα καλό αυθεντικό «αρωματικό» τυρί μπρι. Οι σαΐτες Σαΐτες και αεροπλανάκια που έχουν φτιάξει με χαρτί και έχουν ζωγραφίζει οι μαθητές του διπλανού σχολείου. Δεν τις έφερε ο Αργύρης αλλά έρχονται μόνες τους όταν οι μαθητές που τις έφτιαξαν στις ώρες των ανιαρών μαθημάτων ή στο διάλειμμα τις πετάνε από τα παράθυρα του σχολείου. Λειτουργούν σαν αγγελιοφόροι και φύλακες στην Ανακυκλούπολη. Πιο συγκεκριμένα φέρνουν τα νέα του σχολείου, καθώς είναι φτιαγμένες από σελίδες της εφημερίδας του σχολείου, και προειδοποιούν έγκαιρα για ερχομό του Ζουληχτή ή των σκουπιδιάρηδων, καθώς μπορούν και πετάνε ψηλά και να βλέπουν αν κάποιος κίνδυνος πλησιάζει. Ο Δοκιμαστικός Σωλήνας Δουλεύει με πιο επιστημοφανή τρόπο από τον Σοφό Επιστήμονα. Επίσης πάντα μιλάει με ερωτήματα και γρίφους έχοντας ένα ύφος κάπως υποτιμητικό για αυτούς που δεν τον καταλαβαίνουν. Όλα αυτά τον κάνουν κάπως ανυπόφορο. Ωστόσο, το έντυπο οδηγιών που έχει φέρει μαζί του, από το επιτραπέζιο παιχνίδι στο οποίο βρίσκονταν πριν να έρθει στην Ανακυκλούπολη και που κουβαλάει πάντα μαζί του, είναι το δυνατό σημείο του που το χρησιμοποιεί για να τονίσει την υπεροχή του. Ωστόσο κανείς, ακόμα και ο ίδιος ο Δοκιμαστικός Σωλήνας καλά-καλά, δεν καταλαβαίνει ακριβώς τι λένε αυτές οι οδηγίες (Για αυτό εξάλλου θεωρούνται και επιστημονικές) . Οι ερμηνείες και τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την ανάγνωση των οδηγιών έχουν σαν αποτέλεσμα την δημιουργία παράξενων και πρωτότυπων οικολογικών μηχανών που πάντα, μιας και βρισκόμαστε στην Ανακυκλούπολη, κατασκευάζονται με διασκεδαστικό τρόπο. |